You are here

RÝCHLE DODANIE DIELOV UŠETRILO ZÁKAZNÍKOVI VIAC NEŽ 300 000 USD NA PRESTOJOCH.

Čierna noc v Baton Rouge

Spoločnosť Stupp Corporation vyrába rozsiahly rad zákazkových oceľových potrubí rôznych veľkostí. O druhej v noci, 19. septembra 2012 dostal servisný manažér spoločnosti Konecranes Stephen Doyle hlásenie o katastrofickom páde 54-tonového mostového žeriava na zvitky v špirálovej valcovni spoločnosti. Hlavnú príčinu nehody sa nepodarilo stanoviť, ale výsledky boli jasné. Rám kladkostroja bol ťažko poškodený a žeriav bol úplne nefunkčný.

"Tento žeriav je pre ich prevádzku nevyhnutný. Nakladá 40-tonové oceľové zvitky do stroja na výrobu potrubí, takže predstavuje počiatočný bod výroby v ich závode,“ povedal Doyle. Tím spoločnosti Konecranes vykonal súpis súčiastok potrebných na opravu kladkostroja: teleso ložiska a tri zo štyroch bočných platní, ktoré držia bubon. Zistili, že oceľové lano bolo zničené, ale prevodovka bola použiteľná. Dodanie bolo stanovené na šesť až osem týždňov.

Pracovníci spoločnosti Stupp vykonali predbežné opravy, ale vedúci bezpečnosti ich odmietli schváliť, lebo hlavným účelom žeriava bolo zdvíhanie 40-tonových oceľových zvitkov. Situácia bola bezvýchodisková.

Dočasné riešenie

Spoločnosť Stupp potrebovala riešenie, kým neprídu objednané súčiastky. Podľa Grega Newmana, vedúceho oddelenia nákupu v spoločnosti Stupp, pracovníci vymysleli metódu využívajúcu vysokozdvižné vozíky. „Nebolo to ideálne, lebo bolo nutné postaviť veľmi ťažký stroj naložený 40-tonovým zvitkom na podlahu, ktorá nemusela byť určená pre takú záťaž,“ povedal Newman. Táto možnosť si vyžadovala viac ľudí, času i peňazí. „Museli sme stiahnuť ľudí z iných pozícií, čo sa prejavilo na nákladoch na nadčasy v iných projektoch,“ povedal Newman. Odhadoval, že riešenie s vysokozdvižnými vozíkmi pridalo k prevádzkovým nákladom 15 000 USD denne, lebo to, čo bežne trvá dve až tri hodiny, teraz trvalo päť alebo šesť hodín.

Urobiť ešte viac pre zákazníka

Stephen Doyle vzal túto výzvu na vedomie a apeloval na oddelenie dodávky súčiastok spoločnosti Konecranes, aby urýchlilo dodanie potrebných súčiastok. Objednávka bola z Fínska odoslaná 25. septembra a žeriav už znova pracoval. Spoločnosť Stupp ocenila rýchlu opravu, čo sa premietlo do väčšieho množstva práce pre spoločnosť Konecranes.